Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(43)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(42)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(29)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(14)
Autor
Asienkiewicz Ryszard
(2)
Bartosiak Katarzyna
(2)
Bristiger Michał (1921- )
(2)
Ciesielski Rafał
(2)
Garbat Marcin
(2)
Graczyk Krzysztof
(2)
Kiejzik Lilianna
(2)
Malinowski Andrzej (1934- )
(2)
Nakielski Grzegorz
(2)
Ratajczak Tomasz (1971- )
(2)
Szczap Agnieszka
(2)
Tabaczniuk Tadeusz
(2)
Tatarczuk Józef (1941- )
(2)
Trocha Bogdan (1963- )
(2)
Amborska-Głowacka Dorota
(1)
Barska Anetta
(1)
Bartkowiak Edyta
(1)
Bazuń Dorota
(1)
Bisztyga Andrzej (1964- )
(1)
Bogacz Mateusz
(1)
Bulicz Agata
(1)
Buż Natalia
(1)
Chodorowska Anna
(1)
Czernicki Adrian
(1)
Derda Magdalena
(1)
Dorabialska Patrycja
(1)
Dudek Joanna (filozofia)
(1)
Długołęcka Alicja
(1)
Feja-Paszkiewicz Anna
(1)
Gieba Kamila (1984- )
(1)
Gruna Katarzyna
(1)
Hajduk Barbara
(1)
Hajduk Edward
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Izdebski Zbigniew. (1956- )
(1)
Jabłoński Romuald Marek (1956- )
(1)
Jagielski Jan (elektrotechnika)
(1)
Kania Agnieszka (prawo)
(1)
Kataryńczuk-|Mania Lidia
(1)
Kaźmierczak-Kałużna Izabela
(1)
Konstańczak Stefan (1955- )
(1)
Kołkowska Aleksandra
(1)
Krawczyk Stanisław (ekonomia)
(1)
Kroczak Justyna (1986- )
(1)
Kuc Marta (filozofia)
(1)
Liput Natalia
(1)
Markowska Agnieszka (filozofia)
(1)
Mazurek Aleksandra (filozofia)
(1)
Moskaluk Martyna
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Olczak. Agnieszka
(1)
Paszkowska Katarzyna (filozofia)
(1)
Pawłowska Agata (filozofia)
(1)
Paś Maciej
(1)
Petrus Patryk (1987- )
(1)
Piórko Liwiusz (1980- )
(1)
Pobiarżyn Jacek
(1)
Pośpiech Marta (filozofia)
(1)
Przybecki Jerzy Czesław
(1)
Prüfer Paweł
(1)
Radomski Dariusz
(1)
Ratajczak Tomasz
(1)
Romanowska Karolina (filozofia)
(1)
Rybakowski Marek
(1)
Siarkiewicz Elżbieta
(1)
Smolarz Adrianna
(1)
Sors Jakub
(1)
Springer Beata
(1)
Stanikowski Krzysztof
(1)
Strzyżewski Wojciech
(1)
Suchecka Maja
(1)
Szott Mirosława (1987- )
(1)
Szóstak Anna
(1)
Słomczyński Kazimierz Maciej (1943- )
(1)
Słowińska Sylwia
(1)
Toroń Barbara
(1)
Trocha Bogdan
(1)
Trychoń-Cieślak Katarzyna
(1)
Trzop Beata (1971- )
(1)
Wachowiak Anna
(1)
Wandycz Artur (1972- )
(1)
Wojciechowska Julita (filozofia)
(1)
Wróblewski Piotr (filozofia)
(1)
Zalewska Ewa (filozofia)
(1)
Zawodniak Joanna
(1)
Zdaniewicz Magdalena
(1)
Łastowiecki Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(43)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Studenci
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(3)
Antropologia
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Etyka
(2)
Krytyka muzyczna
(2)
Literatura fantastyczna
(2)
Tematy i motywy
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Życie seksualne
(2)
AIDS
(1)
Administracja rządowa
(1)
Administracja samorządowa
(1)
Animacja społeczno-kulturalna
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo i higiena pracy
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cierpienie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dymorfizm płciowy
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Filozofia
(1)
Filozofowie
(1)
HIV
(1)
Historia
(1)
Innowacje
(1)
Integracja szkolna
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Języki żywe
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kariera
(1)
Kolejnictwo
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Koło łowieckie
(1)
Kultura
(1)
Literatura
(1)
Ludzie w wieku średnim
(1)
Mitologia
(1)
Muzyka
(1)
Męskość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Opera (przedstawienie)
(1)
Opera (utwór muzyczny)
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Ossowska, Maria (1896-1974)
(1)
Państwowa Straż Pożarna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Planowanie
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Pokolenie Y
(1)
Policja
(1)
Poradnictwo
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Prawo
(1)
Prawo karne
(1)
Psychoterapia
(1)
Płeć
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Religia
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Seksizm
(1)
Sinica, Marian
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Starzenie się
(1)
Stowarzyszenie "MONAR"
(1)
Studenci
(1)
Sukces
(1)
Symbole
(1)
System powiadamiania ratunkowego
(1)
Systemy ekspertowe
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Sztandary
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Ubóstwo
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Więźniowie
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wybory samorządowe
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-2000
(9)
1989-2000
(5)
1801-1900
(4)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
1945-1989
(3)
1401-1500
(2)
1989-
(2)
301-400
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e
(1)
400-301 p.n.e
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Województwo lubuskie
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Monografia
(10)
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Esej
(2)
Podręcznik
(2)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Proza polska
(1)
Raport z badań
(1)
Szkice literackie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(5)
Filozofia i etyka
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Transport i logistyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja dedykowana prof. Marianowi Sinicy z okazji 65. rocznicy urodzin.
Wykaz publikacji Mariana Sinicy z lat 1973-2004 na stronach 15-21.
Metateoretyczne fundamenty pedagogiki teonomicznej i teonomicznej dydaktyki literatury nie różnią się zasadniczo, a nawet - można powiedzieć - są tożsame. Dlaczego? Pogląd ten uzasadnia identyczność globalnej przestrzeni edukacyjnej, w której są przeprowadzane badania oraz działania jedne i drugie, oraz celów - celów najogólniejszych, edukacji w ogóle i edukacji, której treścią jest literatura, czyli tzw. edukacji literackiej. Wszelka praktyka edukacyjna zmierza do tego, by człowiek osiągnął stan - użyję wyrażenia św. Augustyna -najpełniejszego istnienia". Osiągnięciu owego najpełniejszego istnienia" podporządkowana być musi, a nawet jest w pewnym stopniu, także edukacja literacka. Teoria edukacyjna zajmuje się opisem i- ile to możliwe - usprawnianiem oraz uzasadnianiem działań edukacyjnych, zmierzających do tego wzniosłego celu. Takim opisem, usprawnieniem i wyjaśnieniem działań edukacyjnych interesuje się także dydaktyka literatury, którą trafniej można by nazwać pedagogiką literatury, gdyż to ona zajmuje się (powinna się zajmować) wychowaniem przede wszystkim, chociaż nie wyłącznie, na podstawie treści literackich.Rozumiem, że takie określenie założeń pedagogiki i edukacji znacznie poszerza przedmiot badań i zainteresowań jednej i drugiej dziedziny. Wszystko, co sprzyja w przestrzeni faktów, działań, interpretacji i wartości osiągnięciu przez człowieka najpełniejszego istnienia, staje się domeną badań pedagogicznych, powstających teorii i ich zastosowań.
I. EDUKACJA POLONISTYCZNA W OGLĄDACH NAUKOWYCH * Dorota Amborska-Głowacka, Romuald Jabłoński * Słowo o Jubilacie * Wykaz publikacji Mariana Sinicy z lat 1973-2004 * Wojciech Pasterniak * "Metateoretyczne" założenia pedagogiki teonomicznej i teonornicznej dydaktyki literatury * Barbara Myrdzik * Wpływ zmiany historycznej na cele formacyjne edukacji szkolnej * Barbara Bogołębska * Specjalistyczne podręczniki sztuki pisania dawniej i dziś * Edward Polański * O potrzebie badań odbioru podręczników szkolnych * Dorota Amborska-Głowacka * Sposoby ujęcia tekstu * Jadwiga Kowalikowa * Mówienie i pisanie w kontekstach edukacyjnych * Renata Makarewicz * Składnia strukturalna w szkolnej nauce języka * Ryszard Jedliński * Samodzielne dochodzenie uczniów do wzoru wypowiedzi * Olga Przybyla * Struktura językowa wybranego aktu mowy w języku nauczycieli * II. SŁOWO I OBRAZ W EDUKACJI * Mieczysław Inglot * Kraj i wygnańcy. Obrazy wygnania i powrotów na wybranych przykładach literatury polskiej I poł. XIX w * Aniela Książek-Szczepanikowa * Między wiarą a zabobonem. O II części "Dziadów"Adama Mickiewicza * Małgorzata Mikołajczak * "Zimowy ogród" Zbigniewa Herberta na tle tradycji literackiej * Justyna Bajda * Malarstwo włoskich mistrzów w poetyckich interpretacjach Kazimierza Przerwy-Tetmajera * Anna Szóstak * Elementy fantastyki, futuroloii i groteski w "Akademii pana Kleksa" Jana Brzechwy * Karol Smużniak * Ewaluacja wiedzy o teatrze, filmie, radiu i telewizji wśród studentów Wyższej Szkoły Zawodowej w Wałbrzychu. Próba sondażowa * Małgorzata Latoch-Zielińska * Dlaczego teatr? O roli edukacji teatralnej w rozwoju ucznia * Kordian Bakuła * ?Monitor`; czyli telewizor, w którym każdy nauczyciel swe nauczanie snadnie oględać może * Bogumiła Tarasiewicz * Zadbaj o swój głos - swój warsztat pracy * Marzenna Magda-Adamowicz * Twórcza aktywność uczniów w procesie nauczania języka polskiego * Romuald Marek Jabłoński * Mapy poznawcze i rysunki na lekcjach języka polskiego * III. HORYZONTY EDUKACJI POLONISTYCZNEJ * Teresa Świętosławska * Globalizacja czy ojczyzna-polszczyzna? O horyzontach edukacji polonistycznej * Bogdan Trocha * Chrześcijańska transformacja paidei w kręgach aleksandryjskich i jej uwarunkowania tekstualno-interpretacyjne * Joanna Błażejewska * Dyskusja wokół edukacji polonistycznej na łamach galicyjskiego ?Muzeum" (1885-1918). Zarys problematyki * Zygmunt Kowalczuk * Makrokosmos w mikrokosmosie historii jednostki. Dydaktyczne walory badań nad mentalnością - Kardynał Ledóchowski * Marek Kuczyński * Nauka języka obcego a kategoryzacja rzeczywistości * Wiesław Hładkiewicz * O języku narracji politologicznej * Małgorzata Kolasa * Nowatorskie koncepcje dydaktyczne prezentowane na łamach "Muzeum" w dwudziestoleciu międzywojennym * Katarzyna Węgorowska * Dydaktyczno-gramatyczno-bibliofilski "biały kruk"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 269-296.
Rozwój ekonomiczno-społeczny gospodarek i zmiany strukturalne oraz technologiczne zachodzące nieustannie w otoczeniu w sposób istotny wpływają na ewolucję postaw i zachowań konsumentów zarówno na rynku, jak i w innych sferach życia społecznego. Pod wpływem postępujących procesów globalizacyjnych i konwergencyjnych, a z drugiej strony dezintegracyjnych i dywergencyjnych, nowych technologii, zmian sposobu komunikowania się, przekształceniu ulegają potrzeby konsumentów i sposoby ich zaspokajania. Wiążą się z tym sposoby podejmowania decyzji nabywczych. Badania zachowań konsumentów są jednym z podstawowych problemów teorii ekonomii. Z naukowego punktu widzenia - pozwalają one na weryfikację różnych, często złożonych teorii ekonomicznych, poznawczych, ekonomiczno-psychologicznych, kulturowych oraz społeczno-psychologicznych (Antonides i van Raaij, 2003). Z punktu widzenia praktyki gospodarczej - są one pomocne w zrozumieniu i prognozowaniu popytu na produkty, co ułatwia menedżerom budowanie skutecznych strategii marketingowych. Jak wskazują Krystyna Mazurek-Łopacińska oraz Magdalena Sobocińska (2014), wiedza o konsumentach ma charakter kumulatywny, a jej pogłębianie wymaga uwzględniania różnych perspektyw badawczych, co uzasadnia permanentne podejmowanie tej tematyki badawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy Egzystencjalne ; t. 1)
Bibliogr. w przypisach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52522 (1 egz.)
Kaucja: 16,53 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53254 (1 egz.)
Kaucja: 28,28 zł
Książka
W koszyku
(Acta Iuridica Lebusana ; vol. 12)
Streszczenia w języku angielskim przy referatach.
Oddana mi do recenzji monografia stanowi ciekawe i - co ważniejsze - rzetelne ujęcie zagadnień z zakresu prawa samorządu terytorialnego. Całość materii została podzielona na sześć części tożsamych tematycznie. Teksty składające się na rzeczoną publikację dotyczą problemów związanych z zagadnieniami ustrojowymi samorządu terytorialnego, aspektami komparatystycznymi związanymi z funkcjonowaniem samorządów terytorialnych w Europie, wyborami samorządowymi, działalnością samorządów terytorialnych oraz prawnymi aspektami funkcjonowania samorządów terytorialnych, a także ewolucją i rozwojem samorządu w Polsce w aspekcie historycznym. Autorzy starali się ukazać poszczególne zagadnienia funkcjonowania samorządu terytorialnego w sposób profesjonalny, zarówno z punktu widzenia doktryny, jak i opierając się na doświadczeniach praktyki stosowania przepisów z zakresu działalności samorządowej. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Sabiny Grabowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57803 (1 egz.)
Kaucja: 94,21 zł
Książka
W koszyku
Materiały z sesji poświęconych krytyce muzycznej, wrzesień 2011 r., Warszawa.
Niniejsza publikacja w części zasadniczej przynosi rezultaty badawczego oglądu krytyki muzycznej oraz teksty pisane z perspektywy praktyki krytycznomuzycznej. Zawarte tu wypowiedzi zostały w większości przedstawione podczas sesji poświęconych krytyce muzycznej, a będących częścią projektu Stowarzyszenia De Musica 2011 zatytułowanego: "Spotkania, koncerty, spektakle, dyskusje, wystawy, edukacja muzyczna", którego kierownictwo naukowe i artystyczne pełnił profesor Michał Bristiger. Projekt ten zrealizowany został w Warszawie we wrześniu 2011 roku. Ideą łączącą przedstawione w niniejszym tomie ujęcia było założenie, iż krytyka muzyczna nie jest monolitem, że w praktyce krytycznomuzycznej istnieje wiele perspektyw czy sposobów jej uprawiania wynikających ze zróżnicowania jej przedmiotu, z rozmaitych uwarunkowań i okoliczności jej funkcjonowania, z odmienności jej charakteru i tradycji w poszczególnych ośrodkach, z ulokowania w konkretnym czasie historycznym itd. Założenie takie umożliwia uchwycenie krytyki muzycznej w jej rozwarstwieniu, zbadanie istniejących tu zależności i określenie miejsca tak spolaryzowanych sądów w całości dyskursu krytycznomuzycznego. Ten punkt widzenia pozwala wskazać wstępnie na możliwe, wyodrębnione według zróżnicowanych kryteriów, wybrane orientacje postrzegania i badania krytyki muzycznej: działalność pojedynczych krytyków i formacji programowych, krytykę uzależnioną od czynników pozamuzycznych, krytykę poszczególnych gatunków czy aspektów życia muzycznego (krytyka operowa, krytyka wykonań, krytyka jazzowa itd.), krytykę twórczości muzycznej, krytykę stanu życia muzycznego, krytykę odnoszącą się do muzycznych uniwersaliów, krytykę związaną z daną formacją historyczną, nurtem czy kierunkiem, metakrytykę, krytykę w dziennikach i fachowych periodykach, krytykę lokalną (środowiskową). Orientacje te z jednej strony wskazują na rozmaitość, żywotność i dynamikę, a tym samym na potrzebę i znaczenie krytyki muzycznej w przestrzeni kultury, z drugiej skłaniają do uważniejszego spojrzenia na krytykę muzyczną przez pryzmat jej wielopostaciowości i "rozszczepiania się": na wynikające stąd jej modele, koncepcje, uwarunkowania, uznawane wartości, rodzaje oraz sposoby działania i komentowania muzycznej rzeczywistości. Owa wielopostaciowość krytyki muzycznej jest także obecna we współczesnej kulturze, wynika choćby z jej rynkowego charakteru, faktu korzystania przez krytykę z nowych mediów czy dostrzegalnej specjalizacji poczynań wielu krytyków. Szczególnie wyeksponowane zostały dwie formy uprawiania krytyki muzycznej: ta związana z osobowością samego krytyka, jego indywidualnym i kreatywnym oglądem rzeczywistości muzycznej, ważącym na sposobie uprawiania krytyki (która zawsze jest "czyjaś", pozostaje wyrazem "czyichś" przekonań) oraz ta, która stanowi bodaj najszerszy zwykle nurt i dominantę refleksji krytycznomuzycznej, a wydzielona jest przez kryterium przedmiotowe: współczesną twórczość muzyczną. Stąd w dalszej części niniejszej publikacji przedstawione zostały materiały z panelu poświęconego osobie i twórczości krytycznomuzycznej Konstantego Regameya. Jest to także gest organizatorów, by w ramach konferencji krytycznomuzycznych przypominać sylwetki wybitnych krytyków (podczas pierwszej konferencji panel taki poświęcony został Zygmuntowi Mycielskiemu). Z kolei krytyka muzyczna tycząca muzyki współczesnej reprezentowana jest przez dwa nurty odnoszące się do dwóch aktualnych wydarzeń: premiery Pasażerki Mieczysława Weinberga w ramach Bregenzer Festspiele (21 lipca 2010) i w Teatrze Wielkim w Warszawie (8 października 2010) oraz Koncertu Inauguracyjnego 54. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień" 2011 (16 września 2011). Nurt pierwszy obejmuje odnośne komentarze przedstawione podczas zorganizowanego w ramach "Spotkań." panelu, dopełnione popremierowymi recenzjami i wypowiedziami publikowanymi w prasie oraz na łamach internetowej Krytyki Muzycznej De Musica (www.demusica.pl). Nurt drugi wypełniają recenzje napisane przez pięcioro młodych krytyków muzycznych - finalistów programu Instytutu Muzyki i Tańca "Krytyka muzyczna 2.0". W ramach udziału w programie byli oni uczestnikami "Spotkań." oraz słuchaczami wykładu profesora Michała Bristigera i warsztatów poświęconych krytyce muzycznej muzyki współczesnej prowadzonych przez dra Andrzeja Chłopeckiego. Nadmienić należy, iż publikowane tu materiały stanowią dorobek drugiej odsłony inicjatywy Stowarzyszenia De Musica podjęcia tematyki krytycznomuzycznej. Plon pierwszego przedsięwzięcia, będącego rodzajem rekonesansu w zakresie zainteresowań badaczy tą tematyką oraz próbą diagnozy aktualnej sytuacji krytyki muzycznej w Polsce, zawiera publikacja, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej Uniwersytetu Zielonogórskiego pod tytułem Krytyka muzyczna. Teoria. Historia. Współczesność pod redakcją Michała Bristigera, Rafała Ciesielskiego, Barbary Literskiej i Jolanty Guzy - Pasiak (Zielona Góra 2009).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56427 (1 egz.)
Kaucja: 36,82 zł
Książka
W koszyku
Materiały z Forum Krytyki Operowej (maj 2013, Bydgoszcz).
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Niniejsza publikacja zawiera teksty wykładów oraz zapisy dyskusji i paneli, jakie odbyły się w ramach Forum, a ponadto artykuły zaproszonych autorów podejmujących tematykę operową czy krytycznooperową. Różnorodność zagadnień, rozmaitość ujęć i postaw ujawnionych zarówno przez badaczy opery i krytyki operowej, jak i przez krytyków operowych, dała obszerne spektrum problematyki, które może stanowić inspirację dla kontynuowania odnośnych refleksji i badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56428 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Książka
W koszyku
(Samorząd Terytorialny w Polsce : stan obecny i szanse modernizacji ; t. 5)
Współpraca administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi jest obowiązkiem ustawowym, wynikającym z przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 kwietnia 2003 r. Fundamentalnymi zasadami tej współpracy, zapisanymi również w ustawie, są: pomocniczość, suwerenność stron, partnerstwo, efektywność, uczciwa konkurencja i jawność. W praktyce powinno oznaczać to, że organy administracji, szczególnie tej samorządowej, realizują zadania ze sfery publicznej za pomocą organizacji pozarządowych, a jeśli na swoim terenie nie mają takich podmiotów, to dokładają wszelkich starań, aby rozwijać zdolności do samoorganizacji wśród lokalnej społeczności. Praktyka pokazuje jednak, że po prawie piętnastu latach obowiązywania ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie nie udało się stworzyć w Polsce mechanizmu, który doprowadziłby do sytuacji, w której realizatorami dużych zadań publicznych, głównie ze sfery społecznej, są organizacje pozarządowe.[frg. wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54360 (1 egz.)
Kaucja: 32,19 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 521-534, netogr. s. 561-566, wykaz aktów prawnych s. 535-560.
Streszcz. ang. Wstęp także ang.
Niniejsza praca ma na celu zaprezentowanie systemowych rozwiązań w zakresie zatrudniania i wspierania zatrudnienia osób z niepełnosprawnością funkcjonujących w 46 krajach Europy. Opisano podsystemy rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz zatrudniania funkcjonujące na otwartym i chronionym rynku pracy. W ramach rozpatrywanych zagadnień - dla większej czytelności opisywanych zjawisk - ograniczono się do przedstawienia jedynie części systemu zabezpieczenia społecznego, obejmującej orzecznictwo o niepełnosprawności i niezdolności do pracy, gdyż określa ono status osób z niepełnosprawnością na rynku pracy i stanowi punkt wyjścia dla dalszych działań, podejmowanych wobec tych osób przez podmioty zajmujące się szeroko pojętą aktywizacją zawodową i zatrudnianiem.[...] Struktura pracy oraz wybór tematów i zagadnień stanowią wynik wyboru dokonanego przez autora. Mając świadomość szerokiego zakresu ekonomicznych i społecznych uwarunkowań rynku pracy i rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością (wśród których można wskazać chociażby problemy dotyczące zakresu wsparcia, powiązania z systemem ubezpieczeń społecznych, rehabilitacji oraz pomocy społecznej, a także barier o różnym charakterze i zabarwieniu), wyboru dokonano bez intencji podważenia znaczenia innych zagadnień. Określając zakres tematyczny pracy, skupiono uwagę na tradycyjnie pojmowanym rynku pracy oraz na problemach, które pozwalają na zakreślenie poważnej części obszarów badawczych zainteresowań polityki społecznej.Praca składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym rozdziale zostały ujęte zagadnienia teoretyczne, stanowiące tło rozważań oraz analizę szacunkowych danych dotyczących liczby i struktury osób z niepełnosprawnością w Europie. W drugim rozdziale przedstawiono genezę i rozwój rehabilitacji osób z niepełnosprawnością na świecie. Kolejny, trzeci rozdział opracowania zawiera opis modeli polityki zatrudniania, form zatrudniania oraz szczególnych uwarunkowań zatrudniania osób z niepełnosprawnością, które funkcjonują w Europie. W czwartym rozdziale opisano działalność organizacji i instytucji o charakterze międzynarodowym, jak ONZ, MOP i Unia Europejska. Piąty rozdział ma charakter porównawczy i uzupełniający w odniesieniu do poprzednich. Przedstawiono w nim systemy polityki zatrudniania i rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami w 46 krajach Europy. Omówiono poszczególne prawne i finansowe instrumenty rynku pracy w zakresie wspierania zatrudnienia osób z niepełnosprawnością oraz ich aktywizacji na rynku pracy. Analiza obejmuje stan prawny na dzień 31 maja 2011 roku.Pracę kończą podsumowanie analizy i wynikające z niej ogólne wnioski dla polityki zatrudniania osób z niepełnosprawnością.
Rozdział I * Osoba z niepełnosprawnością w Europie * 1.1. Niepełnosprawność i terminy pokrewne * 1.1.1. Definicje niepełnosprawności i osoby z niepełnosprawnością * 1.1.2. Modele niepełnosprawności * 1.1.3. Stopnie niepełnosprawności * 1.1.4. Rodzaje niepełnosprawności * 1.2. Zdolność i niezdolność do pracy * 1.3. Liczba i struktura osób z niepełnosprawnością w Europie * Rozdział II * Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób * z niepełnosprawnością * 2.1. Geneza rehabilitacji społecznej i zawodowej osób * z niepełnosprawnością * 2.1.1. Rozwój rehabilitacji społecznej * 2.1.2. Rozwój rehabilitacji zawodowej i zatrudniania chronionego * 2.2. Współczesna rehabilitacja społeczna i zawodowa osób * z niepełnosprawnością * 2.2.1. Rehabilitacja społeczna * 2.2.2. Rehabilitacja zawodowa * Rozdział III * Polityka zatrudniania osób z niepełnosprawnością * 3.1. Rynek pracy osób z niepełnosprawnością * 3.2. Funkcje i zadania polityki zatrudniania * osób z niepełnosprawnością * 3.3. Modele polityki zatrudniania osób z niepełnosprawnością * 3.3.1. Polityka zatrudniania oparta na systemie kwotowym * 3.3.2. Polityka zatrudniania oparta na prawach obywatelskich * 3.3.3. Polityka zatrudniania oparta na motywowaniu pracodawców * 3.3.4. Europejskie tendencje w zakresie polityki zatrudniania * 3.4. Instrumenty wspierania zatrudniania osób z niepełnosprawnością * 3.4.1. Instrumenty rynku pracy zorientowane na pracodawców * 3.4.2. Instrumenty rynku pracy zorientowane na osoby * z niepełnosprawnością * 3.5. Formy zatrudniania osób z niepełnosprawnością * 3.5.1. Segment rynku pracy przeznaczony dla niepełnosprawnych * 3.5.2. Włączenie osób z niepełnosprawnością w główny * nurt polityki zatrudnienia * 3.5.3. Przedsiębiorczość osób z niepełnosprawnością * 3.6. Szczególne uwarunkowania zatrudniania osób * z niepełnosprawnością * 3.6.1. Zatrudnienie a zasiłek chorobowy * 3.6.2. Zatrudnienie a świadczenia z tytułu niepełnosprawności * 3.6.3. Zatrudnienie a rehabilitacja * Rozdział IV * Instytucje i organizacje o charakterze międzynarodowym * i ich działalność na rzecz zatrudniania osób * z niepełnosprawnością * 4.1. Organizacja Narodów Zjednoczonych * 4.2. Międzynarodowa Organizacja Pracy * 4.3. Unia Europejska * 4.4. Sektor non profit * Rozdział V * Działania na rzecz zatrudnienia i rehabilitacji zawodowej * osób z niepełnosprawnością w krajach Europy * 5.1. Albania * 5.2. Andora * 5.3. Austria * 5.4. Belgia * 5.5. Białoruś * 5.6. Bośnia i Hercegowina * 5.7. Bułgaria * 5.8. Chorwacja * 5.9. Cypr * 5.10. Czarnogóra * 5.11. Czechy * 5.12. Dania * 5.13. Estonia * 5.14. Finlandia * 5.15. Francja * 5.16. Grecja * 5.17. Hiszpania * 5.18. Holandia * 5.19. Irlandia * 5.20. Islandia * 5.21. Kosowo * 5.22. Liechtenstein * 5.23. Litwa * 5.24. Luksemburg * 5.25. Łotwa * 5.26. Macedonia * 5.27. Malta * 5.28. Mołdawia * 5.29. Monako * 5.30. Niemcy * 5.31. Norwegia * 5.32. Polska * 5.33. Portugalia * 5.34. Rosja * 5.35. Rumunia * 5.36. San Marino * 5.37. Serbia * 5.38. Słowacja * 5.39. Słowenia * 5.40. Szwajcaria * 5.41. Szwecja * 5.42. Turcja * 5.43. Ukraina * 5.44. Węgry * 5.45. Wielka Brytania * 5.46. Włochy * Zakończenie * Bibliografia * Akty prawne * Netografia * Spis tabel * Spis rysunków * Streszczenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach.
Atrakcyjność książki łączę z wagą podjętych w niej problemów. Nie można mówić o nowoczesności, o kulturze, która kształtowała się w XIX w. i do dziś zachowała większość ze swych rysów, jeśli pominie się arcyważny czynnik kulturotwórczy, jaki stanowiła rewolucja w transporcie. Kolej to podstawowy wehikuł w systemie nowoczesnej mobilności ludzi, towarów, obrazów i idei. Nasz świat dorósł już do okreslenia globalna wioska które kanadyjski uczony, Marshall McLuhan, wymyślił ponad pół wieku temu. Ale kurczenie się świata (do rozmiaru przedmieścia ogromnych metropolii lub właśnie nie -wielkiejwioski) zaczęło się wraz z tym, jak ruszyty pierwsze pociągi. Kolej zmieniła nasze narzędzia porządkujące (standaryzując czas i przestrzeń), uruchomiła procesy globalizacyjne, zapoczątkowała rozmywanie się granic. W pociągach i na dworcach mieszali się ludzie i idee, powstawały rozmaite hybrydy, strefy kontaktu miejsca bez lokalizacji (heterotopie nie-miejsca). Polska refleksja nad nowoczesnością wciaż jeszcze nie docenia tych kolejowych uwarunkowań. Dlatego opiniowany tom uważam za inicjatywę wydawniczą prawdziwie doniosłą, niezwykle potrzebną i dobrze rokującą na przyszłość. Z recenzji prof. Wojciecha Tomasika
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56373 (1 egz.)
Kaucja: 32,72 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenie artykułów również w jęzku angielskim.
Bezpieczeństwo oznacza poczucie braku zagrożenia, stan psychiczny lub prawny w jednostkach, które daje poczucie pewności, oparcie w drugiej osobie lub sprawnie działającym systemie prawnym; przeciwieństwo zagrożenia. W warunkach społecznych bezpieczeństwo obejmuje zaspokojenie takich potrzeb, jak: istnienie, przetrwanie całości, niezależność, spokój, posiadanie i pewność rozumu. Bezpieczeństwo państwa dzieli się na bezpieczeństwo międzynarodowe i narodowe. Przez bezpieczeństwo narodowe należy rozumieć stan uzyskany w wyniku zorganizowanej obrony i ochrony przed zagrożeniami zewnętrznymi i wewnętrznymi, określane stosunkiem potencjału obronnego do zagrożeń. Natomiast bezpieczeństwo międzynarodowe dotyczy bezpieczeństwa państw w skali danego regionu lub całego świata. Podział ten jest jednak czysto umowny, gdyż bezpieczeństwo państw w stosunkach międzynarodowych, obiektywnie rzecz ujmując, ma zawsze charakter międzynarodowy. Istotą bezpieczeństwa międzynarodowego jest zatem całość więzi pomiędzy poszczególnymi uczestnikami systemu międzynarodowego, które gwarantują zachowanie pokoju. Bezpieczeństwo narodowe jest terminem wieloznacznym. Zazwyczaj pojęcia takie powodują komplikacje przy definiowaniu, dlatego celowe jest, aby rozpatrywać je, uwzględniając wieloaspektowość terminu. Bezpieczeństwo narodowe może być definiowane na wiele sposobów, na przykład może oznaczać stan braku zagrożenia dla narodu. Te właśnie dążenia do ochrony (obrony) i/lub sama ochrona są pojęciowo utożsamiane z bezpieczeństwem narodowym. W tym kontekście bezpieczeństwo narodowe oznacza stan gotowości do przeciwdziałania zagrożeniom oraz do odpowiedniego powstrzymywania działań godzących w dobro narodu, zdrowie i mienie obywateli. Bezpieczeństwo może również oznaczać pewien stan, w którym zostały podjęte odpowiednie (względem przyjętego kryterium w danej sytuacji) przedsięwzięcia w celu niedopuszczenia do zagrożeń, a jeśli już wystąpiły - w celu minimalizacji skutków jego zaistnienia. [...] Wstęp
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [225]-230.
Streszczenie w języku angielskim.
Współcześnie, funkcjonowanie wielu sfer administracji publicznej, a w jej ramach struktur zarządzania kryzysowego, jest uzależnione od ilości i jakości informacji, sprawności środków technicznych i programowych informatyki. Jest to spowodowane przede wszystkim dynamiką oraz ilością zachodzących zjawisk, procesów i wynikającym z tego wzrostem zapotrzebowania na informacje - podstawie, których są podejmowane są działania. Zarządzanie kryzysowe (ZK) jest procesem informacyjno-decyzyjnym. Trudnym, wręcz niemożliwym jest skuteczne funkcjonowanie systemu zarządzania kryzysowego w Polsce, w tym też na szczeblu gminy/powiatu, bez sprawnego, efektywnego systemu kierowania. Wynika to z mnogości uczestników systemu ZK oraz w znacznej mierze, nieprzewidywalności i związanym z tym wprost - deficytem czasowym. To z kolei wymusza stwierdzenie, że wspomaganie informatyczne procesów decyzyjnych jest tym elementem całego systemu zarządzania kryzysowego, od którego zależy w zdecydowanej mierze jego sprawne i efektywne działanie. [frg. wstępu]
WSTĘP * Rozdział 1 PLANOWANIE W ZARZĄDZANIU KRYZYSOWYM (Grzegorz Nakielski) * 1.1. Istota i funkcje zarządzania * 1.2. Proces zarządzania kryzysowego * 1.2.1. Podstawy zarządzania w sytuacjach kryzysowych - wybrane problemy * 1.2.2. Proces zarządzania kryzysowego * 1.3. Proces planowania w zarządzaniu kryzysowym * 1.3.1. Proces planowania - ujęcie ogólne * 1.3.2. Funkcje zarządzania - planowanie * 1.3.2.1. Definicja i istota planowania i podejmowania decyzji * 1.3.2.2. Planowanie w zarządzaniu kryzysowym na szczeblu samorządowym * 1.4. Metodyka opracowania planu zarządzania kryzysowego * 1.5. Etapy opracowania planu zarządzania kryzysowego * 1.6. Podejmowanie decyzji - cykl decyzyjny zespołu zarządzania kryzysowego * Rozdział 2 WYKONYWANIE DOKUMENTÓW GRAFICZNYCH W PLANACH ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO (Krzysztof Graczyk) * 2.1. Plany zarządzania kryzysowego szczebla powiat/gmina * 2.2. Praca na mapach * 2.2.1. Nomenklatura i godła map * 2.2.2. Zasady wyboru map do wykonania Planów Zarządzania Kryzysowego * 2.2.3. Zasady tworzenia znaków i symboli graficznych * 2.3. Zasady określania współrzędnych na mapie * Rozdział 3 SYSTEMY WSPOMAGANIA DECYZJI W PROCESIE ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO W ADMINISTRACJI PAŁSTWOWEJ I TERENOWEJ (Tadeusz Tabaczniuk) * 3.1. Systemy wspomagania decyzji na szczeblu gminy/powiatu * 3.1.1. Policja * 3.1.2. Państwowa Straż Pożarna * 3.1.3. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego * 3.1.4. Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego * 3.1.5. Sieci wodne * 3.1.6. Sieci energetyczne * 3.1.7. Sieci gazowe * 3.2. Wybrane systemy wspomagania decyzji szczebla wojewódzkiego/krajowego * 3.2.1. Platforma Operacyjna Zarządzania Kryzysowego "Kleopatra" * 3.2.2. Samodzielna aplikacja "Arcus 2015. Net" * 3.2.3. Centralna Aplikacja Raportująca * 3.2.4. Regionalny System Ostrzegania * 3.2.5. System Powiadamiania Ratunkowego * 3.2.6. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Zielonej Górze * 3.2.7. Siły Zbrojne RP * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * STRESZCZENIE * ABSTRACT
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57811 (1 egz.)
Kaucja: 36,05 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52776 (1 egz.)
Kaucja: 30,45 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia przy niektórych rozdziałach.
Publikacja wydana równolegle w języku angielskim.
Do niedawna, nie tylko w Polsce, osoby z niepełnosprawnością były traktowane wręcz jako aseksualne. Powodowało to nie tylko brak akceptacji dla wszelkich form manifestacji potrzeb seksualnych podejmowanych przez osoby z niepełnosprawnością oraz nieuwzględnianie w programach wspierania tych osób i procedurach medycznych problematyki seksualności, ale także brak badań zmierzających do sporządzenia diagnozy seksualności osób z niepełnosprawnością. Celem projektu badawczego „Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością w relacjach z otoczeniem społecznym” było dokonanie kompleksowej i wielowymiarowej analizy jakości funkcjonowania psychoseksualnego tych osób w Polsce, która pozwoliłaby określić psychologiczne, społeczne, pedagogiczne oraz medyczne determinanty życia seksualnego osób z niepełnosprawnością oraz ich relacji z otoczeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Rozdział I. Metodologia badań porównawczych dotyczących HIV/AIDS * Rozdział II. Opinie i wiedza na temat HIV/AIDS * Rozdział III. Aktywność seksualna i jej postrzeganie * Rozdział IV. Stosunek do używania prezerwatywy * Rozdział V. Wychowanie seksualne * Rozdział VI. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2049 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Iuridica Lebusana ; vol. 2)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach [299]-325.
Streszczenie angielskie.
Praca Pani Agnieszki Marii Kani jest dziełem wartościowym, znaczącej wagi, wykonanym z wyraźną solidnością. Zasługuje na wyróżnienie zarówno ze względu na poziom analizy merytorycznej, jaki zakres badań, ich formę oraz poważny trud włożony w jej wykonanie. Badania Autorki cechuje wysoki poziom naukowy. Dotyczą one zagadnień złożonych, spornych w dyskusji naukowej i praktyce sądowej. [...] Monografia wykazuje istotne znaczenie dla teorii prawa karnego, praktyki stosowania norm prawa karnego oraz wzbogaca literaturę na odcinku wymiarukary. Fragment recenzji prof. Tadeusza Bojarskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56382 (1 egz.)
Kaucja: 34,69 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52946 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej